Akdeniz Üniversitesi | Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı


Yeni Kayıtlara İlişkin Sıkça Sorulan Sorular

1. Yeni Kayıt tarihlerini nereden öğrenebiıirim?
Yeni Kayıt tarihleri ÖSYM Başkanlığı tarafından belirlenerek her yıl için hazırlanan ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları kılavuzunda yer almaktadır. Ayrıca Üniversitemizin internet sayfasına girerek de öğrenebilirsiniz.

2. Üniversitemizde Yeni kayıt işlemleri nasıl yapılıyor?
Üniversitemize yeni kayıt yaptıracak öğrencilerimiz ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları kılavuzunda belirtilen tarihler arasında e-devlet üzerinden kayıt yaptıracaklardır. Ancak Üniversitemizin bazı programlarında Kayıt için gerekli belgelerde sağlık raporu istendiği için e-devlet kaydına açık olmayan programlardaki öğrenciler ile e-devlet üzerinden kayıt işlemini gerçekleştiremeyen öğrenciler, Üniversitemiz Akademik Takviminde belirlenen tarihler arasında kazanmış oldukları okullara şahsen başvuru yaparak kayıt işlemlerini gerçekleştirebileceklerdir. Ayrıca, Özel Yetenek Sınavı sonucunda öğrenci alan Güzel Sanatlar Fakültesi, Spor Bilimleri Fakültesi ve Antalya Devlet Konservatuvarına kayıt hakkı kazanan öğrenciler kayıtlarını yine Üniversitemiz Akademik Takviminde belirlenen tarihler arasında şahsen başvuru yaparak gerçekleştirebileceklerdir.

3. Öğrenci adayları üniversiteye yeni kaydını süresi içinde yaptıramazsa ne olur?
Yeni kayıt tarihleri arasında kaydını yaptırmayan öğrenci adayları, kayıt hakkından vazgeçmiş sayılır ve herhangi bir hak iddia edemezler.

4. Öğrenci adayları yeni kayıt işlemlerini kendisi mi yaptırmak zorundadır?
Üniversitemize yeni kayıt yaptıracak öğrencilerimiz ÖSYM tarafından belirlenen tarihler arasında e-devlet üzerinden kayıt yaptıracaklardır. Ancak Üniversitemizin bazı programlarında kayıt için gerekli belgelerde sağlık raporu istendiği için e-devlet kaydına açık olmayan programlardaki öğrenciler ile e-devlet üzerinden kayıt işlemini gerçekleştiremeyen öğrenciler kazanmış oldukları okullara belirlenen tarihlerde şahsen başvuru yaparak kayıt işlemlerini gerçekleştirebileceklerdir.

5. İlk kayıtta, ÖSYS Kılavuzunda istenen belgelerden başka belge isteniyor mu?
Üniversitemizce, ÖSYS tarafından bildirilen kayıt belgelerinden başka belge istenebilmektedir, bu belgeler Üniversitemizin internet sayfasında yayımlanmaktadır.

6. Üniversiteye ilk kez kayıt yaptırdıktan sonra başka kayıt işlemleri de var mı?
Üniversitemize yeni kayıt yaptıran ve kayıtlı olan tüm öğrencilerimiz, her Eğitim Öğretim Yılı için Akademik Takvim ile belirlenen tarihler arasında Ders kayıt işlemlerini güz yarıyılı ve bahar yarıyılı için Öğrenci Otomasyonu sisteminden yapmak zorundadırlar.


Son Güncelleme : 6 Aralık Çarşamba 2017
33